Studiu asupra rotației anvelopelor de tracțiune



Care sunt pierderile financiare în lipsa mentenantei anvelopelor?


Anvelopele de tracțiune, montate la interior, se uzează mai accentuat pe umărul interior – cel aflat spre diferențial. Încărcarea mai mare în această zonă este cea care determină apariția acestui tip de uzură. Vorbim în principal de anvelopele de tracțiune montate în sistem jumelat.


anvelopă cu pierdere 50%



Singurul remediu pentru contracararea acestei uzuri este rotația anvelopelor.


Cel mai uzual model este cel în “X”


Anvelopa dreaptă exterior ajunge pe stânga interior și dreapta interior ajunge pe stânga exterior. Ideea principala este de a muta umărul afectat la altă poziție. Dacă nu se intervine prin rotație, anvelopele se vor uza mult mai accentuat pe un umăr. Într-un final se poate ajunge până la expunerea centurilor metalice pe un umăr și un profil important utilizabil pe celălalt umăr.

În cifre:


Dacă anvelopa nouă costă 1500 RON și în momentul în care se ajunge la centurile metalice, umărul care nu este afectat are 7 mm se pierd aproximativ 650 RON de la ambele anvelope.

Acest lucru înseamnă o pierdere de minim 20% din valoarea anvelopelor. O altă pierdere este dată de faptul ca trebuie înlocuit tot setul de anvelope de tracțiune plus manopera și dislocarea aferente.

Prin monitorizare, se poate identifica momentul optim la care trebuie făcută rotație anvelopelor. În cazul implementării unui sistem de management al al anvelopelor, se pot seta alerte în funcție de km rulați de fiecare anvelopa.




Cosmin Lixandru,
consultantul Tyre Management și omul cheie din spatele WindTyre, soluția WindSoft de management a anvelope

Afla cum iti poti imbunatati business-ul!

Solicita o demonstratie personalizata

Vrei mai multe informatii?

Aboneaza-te la newsletterul nostru si vei fi permanent informat despre cele mai bune solutii de management pentru afacerea ta.