Blog

Interviu Valentina Peicea – Implementarea WindOps la RIO Bucovina

Valentina Peicea, fost manager de operațiuni logistice la Rio Bucovina, a luat parte la tot procesul de implementare a soluției WindOps în compania de distribuție și ne-a declarat într-un interviu impresiile dânsei cu privire la importanța unui asemenea sistem, dar și legat de modul de colaborare cu echipa WindSoft.
 
De aproape un deceniu, compania Rio Bucovina activează cu succes pe piaţa locală a producției apelor minerale îmbuteliate. La scurt timp de la apariția sa, compania a devenit unul dintre cei mai apreciați producători de apă minerală naturală, deținând în prezent o cotă de piață de 10%. În mod natural, odată cu dezvoltarea producției, a apărut și nevoia de a dezvolta serviciile complementare ce priveau transportul și distribuția produselor din portofoliu.

Prin implementarea sistemului software WindOps, compania beneficiază în prezent de controlul total asupra activităților de distribuție. WindOps s-a adaptat complet necesităților companiei de a planifica și de a optimiza rutele, precum și de a gestiona resursele pe care le alocă în această zonă.

 
Valentina Peicea, managerul care supervizase până în 2016 operațiunile de logistică și transport Rio Bucovina, s-a declarat foarte mulţumită de soluția creată de WindSoft:
 
[ }—> Implementarea sistemului WindOps a fost probabil cea mai importantă etapă din cadrul întregului proiect. Pentru noi, era vital ca totul să decurgă conform parametrilor setați încă de la început. A fost un proiect complex care s-a dovedit un succes. Trebuie să menţionez că a solicitat implicarea totală a echipelor noastre de implementare, ne-a ajutat să ne organizăm intern, să ne analizăm foarte atent nevoile și să lucrăm împreună ca o adevărată echipă”.
 

—————————————

În sesiunea de feedback de după implementare, doamna Valentina Peicea
a avut amabilitatea să răspundă mai pe larg la câteva întrebări legate de derularea acestui proiect:

 

[ WS }

Puteți să ne precizați care era situația anterioară
implementării sistemului WindOps?

[ VP }

Știam foarte bine că ne dezvoltam într-un ritm care impunea folosirea unui sistem mai performant. Din fericire, pentru că știam exact de ce avem nevoie pentru a ne atinge obiectivele, decizia de a introduce sistemul WindOps nu a fost deloc una dificilă.
—————————-

[ WS }

Care au fost criteriile care
v-au condus către compania WindSoft?

[ VP }

Am explorat în amănunt oportunitățile existente pe piață și am deschis dialogul cu mai mulți furnizori de software care s-au arătat dispuși să ne ofere soluții mai mult sau mai puțin potrivite pentru noi. Nu vă ascund faptul că am analizat foarte atent ofertele de pe piață fiind mai mult decât conștienți de riscurile pe care le presupune un proces de implementare. De aceea, ne-am orientat către companiile care aveau experiență în domeniul transporturilor, care furnizau produse stabile din punctul de vedere al dezvoltării, precum și către companiile care dispuneau de un know-how avansat în zona de transport și distribuție. În urma unor analize detalitate, am ales ca parteneri echipa WindSoft.
De la bun început am putut constata ca sunt adevărați profesioniști în domeniul lor de activitate și că au bifat cele mai multe module pe care le puteau adapta la nevoile noastre. În mod specific, noi aveam nevoie de managementul unei case de expediții și de managementul unei distribuții capilare cu tot ce înseamnă ea, planificare, fleet management etc.
—————————————–

 

[ WS }

Care au fost principalele provocări
pe care le-ați întâmpinat pe parcursul
implementării şi cum aţi reuşit să le răspundeţi?

[ VP }
Cunoșteam din start riscurile și constrângerile pe care le presupune faza de implementare a unui astfel de proiect. Iar una dintre provocările luate în calcul a fost legată de reticența si rezistenta la schimbare a modului de lucru. După cum se știe, nu este suficient ca un astfel de sistem să fie însușit doar la nivel de management. Pentru a fi cu adevărat eficient, el trebuie adoptat de fiecare utilizator în parte. Astfel, provocarea a fost dublă atât pentru Rio Bucovina, cât și pentru WindSoft. Nu este suficient să aducem o soluție bună, ci trebuie ca ea să fie ușor de înțeles și de aplicat, cu rezultate concrete imediate. Iar acest lucru a fost posibil datorită profesionalismului echipei și a capacității acesteia de a înțelege în amănunt fluxul nostru de operare.
———————————————

 

[ WS }

Care au fost schimbările pe care le-ați
resimțit în procesul de implementare?

[ VP }
Ne-am dat seama ca produsul nu urma doar să automatizeze fluxul intern existent, ci și să îl reorganizeze și să îl îmbunătățească semnificativ. În momentul în care am început să lucrăm la acțiunile și sarcinile de serviciu ale fiecărui angajat din acest flux, am reușit să ajustăm volumul de muncă al fiecăruia astfel încât productivitatea și gradul de efort să fie în echilibru. În momentul în care toți cei implicați au înțeles beneficiul creat prin sistemul WindOps și modul în care el eficientizează activitatea companiei, am început să îl punem în operare pas cu pas. Am ales această procedură incrementală pentru a putea urmări atent impactul pe care îl are la fiecare utilizare și, evident, pentru a putea efectua la timp eventualele reglaje.
———————————————

[ WS }

Cum v-a sprijinit echipa WindSoft
în procesul de implementare?

[ VP }
Experții cu care am lucrat s-au dovedit cu adevărat implicați în procesul de implementare şi au muncit foarte mult ca acesta să fie un succes. Pe tot parcursul proiectului au venit cu idei creative şi cu propuneri menite nu doar să creeze rezultate pozitive, ci şi să depăşească un anumit nivel de aşteptare. În momentul în care am început colaborarea, mă așteptam ca echipa Rio Bucovina să fie responsabilă cu formularea nevoilor. Însă echipa WindSoft a venit cu sugestii şi observaţii pertinente, cu cele mai bune practici din domeniu, anticipând astfel nevoile şi dorinţele noastre. Prin urmare, atât eu cât şi colegii mei suntem foarte mulţumiţi de eficiența şi de profesionalismul lor. Recunosc că nu de puţine ori mi s-a întâmplat să fie nevoie ca eu şi echipa mea să stabilim specificaţiile de proiect. De data aceasta, însă, mă bucur că lucrurile au mers mult mai uşor datorită expertizei tehnice de care au dat dovadă cei de la WindSoft.
—————————————–

[ WS }

Care sunt indicatorii de business
pe care îi urmăriți în sistem?

[ VP }
În mod concret, soluţia ne permite să urmărim on-line statusul comenzilor, termenul de livrare, service level-ul, gradul de încărcare și productivitate pe fiecare vehicul sau pe om, precum şi alţi indicatori interni.
—————————————–

 

[ WS }

Care au fost primele efecte pozitive pe care
le-ați resimțit în urma implementării?

[ VP }
La nivelul departamentului de transport, primele efecte pozitive ţin de rapiditatea și acuratețea de operare. Însă sistemul s-a dovedit a fi util nu doar în această zonă, ci şi în procesul de vânzări. Sistemul poate oferi repere clare despre efortul şi costurile logistice pe care le înregistrăm pe fiecare client în parte. Esenţial pentru business este faptul că departamentul de vânzări poate urmări acum statusul comenzilor, le poate monitoriza şi le poate gestiona atent, ceea ce nu poate decât să optimizeze nivelul serviciilor de client service.
—————————————–

[ WS }

Sunteţi de acord cu afirmaţia ca sistemul WindOps este un sprijin important pentru o companie de distribuție?

[ VP }
Cu siguranţă. Este un instrument de care o companie de distribuție are nevoie pentru a funcționa pe criterii de eficienţă şi operativitate. Pentru noi, a devenit un instrument aproape vital, nu doar necesar. În momentul în care o companie își dorește rezultate dincolo de media pieţei, eu nu cred că acestea se pot atinge fără să implementeze o soluţie inteligentă.
—————————————–

Citește mai multe despre soluția WindOps dedicată distribuitorilor direct în pagina de produs —————-> soluția de combustibil binar oferită de WindSoft distribuitorilor din România



[ published at } --------> 03 / 02 / 2016