Blog

Auditul operațional al anvelopelor – De ce este util?


Auditul operațional al anvelopelor reprezintă verificarea recurentă care atestă acuratețea informațiilor dintr-un sistem informatic de gestiune a parcului de anvelope. În urma implementării unui asemenea sistem, într-o companie sunt stabilite proceduri și procese care au ca scop utilizarea la maxim a soluției software și efectuarea la timp a lucrărilor practice.

Procesul de audit operațional este unul dintre acestea și are în vedere 2 aspecte care reprezintă surse serioase de diminuare a costurilor pentru companie: 

Consistența datelor din sistem
vs situația anvelopelor montate pe vehicule 

Se stabilesc aleator un număr de vehicule care se verifică. La aceste vehicule se face o inspecție totală a anvelopelor: verificare vizuală, culegerea datelor de identificare, măsurarea presiunii și măsurarea adâncimii benzii de rulare.

Aceste date sunt apoi comparate cu ultimele date disponibile despre acel vehicul care se regăsesc în sistemul informatic. În mod normal nu trebuie să existe diferențe. În cazul în care există diferențe, aceastea sunt investigate. 
Sunt analizate și anvelopele demontate. Se are în vedere consistența citirilor adâncimii benzii de rulare – real vs sistem – și identificarea de defecte care ar avea un impact negativ asupra performanței totale a anvelopelor. Sunt analizate în principal anvelopele care se pot refolosi – au adâncimea benzii de rulare mai mare decât adâncimea minimă de demontare.

 
—————————————-

Aspecte generale ce țin seama de situația mentenanței vehiculelor
care ar putea afecta negativ performanța anvelopelor 

În urma verificărilor vizuale ale anvelopelor montate, cât și a celor demontate, se face o analiză a tipurilor de uzură care au aparut și a eventualelor defecțiuni ale vehiculelor care pot duce la demontarea prematură a anvelopelor. Verificarea anvelopelor demontate poate să arate natura defecțiunilor vehiculelor sau chiar a eventualelor defecțiuni de fabricație ale anvelopelor. Totodată, se pot identifica uzuri specifice anumitor tipuri de anvelope care pot determina schimbarea mărcii respective de anvelope.

——————————————–
 

Ambele puncte ale auditului operațional constituie surse de economie care pot fi și cuantificate financiar.

Exemplu în cifre:

La un rulaj de 200 de anvelope anual, dacă media adâncimilor de demontare este mai mare cu numai 1 mm față de ceea ce s-a stabilit prin politica de service, compania poate pierde până la 6.000 euro în fiecare an. Implementarea unui program de audit operațional are avantaje atât în domeniul siguranței rutiere, cât și sub forma unei surse de economie pe termen lung.

 

 

————————————————————————
Cosmin_Avatar

Resursă creată de
Cosmin Lixandru,
consultantul TyreManagement și omul cheie din spatele WindTyre,
cea mai nouă soluție WindSoft de management a anvelopelor. 

 

 

Citește studiu de caz despre cum Cartrans
a ales WindTyre pentru managementul anvelopelor 
———————-> { aici ]



[ published at } --------> 10 / 02 / 2016